Nagrade na 15. Susretima HC Assitej

U Čakovcu su 19 listopada  završeni   ovogodišnji jubilarni 15. Susreti profesionalnih kazališta za djecu i mlade Hrvatskog centra Assitej. Čakovečka mlada publika u pet dana pogledala je  jedanaest  odabranih predstava kazališta za djecu i mlade iz čitave Hrvatske. Stručni žiri u sastavu: Maja Sviben, Tamara Kučinović i Matko Botić dodjelio je nagrade u više kategorija:
  1. Nagrada za najbolju predstavu u cjelini  dodjeljuje se predstavi „Rent A Friend“, Gradskog kazališta Trešnja iz Zagreba.
  2. Nagrada za najbolju režiju dodjeljuje se Nikoli Zavišiću za predstavu 'Emil i detektivi' Dječjeg kazališta Branka Mihaljevića u Osijeku.
  3. Nagrada za najbolji dramski tekst dodjeljuje se Dori Ruždjak Podolski i Saši Božiću za predložak predstave 'Rent a friend' Gradskog kazališta Trešnja iz Zagreba.
  4. Nagrada za najbolju scenografiju dodjeljuje se Kaji Avberšek, Peteru Kusu i Darku Korošecu za cjelokupno vizualno oblikovanje predstave „Luda šuma“ Dječjeg kazališta Dubrava iz Zagreba i Gledališča Glej iz Ljubljane.
  5. Nagrada za najbolju kostimografiju dodjeljuje se Miljenku Sekuliću za oblikovanje i izradu kostima Ovce i Mede u predstavi „Ružičasta sanjarica“ Kazališta Mala scena iz Zagreba.
  6. Nagrada za najbolje oblikovanje svjetla dodjeljuje se Borutu Bučinelu za predstavu 'Luda šuma' Dječjeg kazališta Dubrava iz Zagreba i Gledališča Glej iz Ljubljane.
  7. Nagrada za najbolju scensku glazbu dodjeljuje se Peteru Kusu, za glazbu u predstavi „Luda šuma“ Dječjeg kazališta Dubrava iz Zagreba i Gledališča Glej iz Ljubljane.
  8. Dvije ravnopravne nagrade za najbolju mušku ulogu   dodjeljuju se Mladenu Vujčiću za ulogu Emila u predstavi „Emil i detektivi“ Dječjeg kazališta Branka Mihaljevića u Osijeku i  Goranu Košiju, za niz uloga u „Poljima mašte“ Kazališta Virovitica i Dječjeg kazališta Dubrava iz Zagreba
  9. Dvije ravnopravne nagrade za najbolju žensku ulogu dodjeljuju se Dariji Knez Rukavina za ulogu Anđele i Aleksandri Naumov za ulogu Dijane u predstavi 'Rent a friend' Gradskog kazališta Trešnja iz Zagreba.
Ovogodišnji Susreti obilovali su brojnim popratnim programom. Predstavio se Austrijski centar ASSTITEJ s predstavom Cinello i prigodnom izložbom u povodu 2. International ASSITEJ Meetinga u Linzu sljedeće godine čiji će biti domaćini.     Ivica Šimić Glavni tajnik svjetskog Assiteja  Haruka Koruda iz  Japana i Peter Kus iz Slovenije  prezentirali su projekt  "Next Generation"  Svjetskog Assitej-a  čiji je cilj  razviti “slijedeću generaciju internacionalnih umjetnika” koji rade u kazalištu za djecu i mlade. U Varaždinu pod nazivom “Repriza” odigrane su najbolje predstave sa ovogodišnjih Susreta profesionalno vođenih kazališta za djecu i mlade u Bjelovaru. Uručena je  nagrada” Zvjezdana Ladika” za najbolji dramsko pedagoški rad Mariju Kovaču i Denis Kirinčić za predstavu “Od koljevke pa do groba…” Kazališne radionice Malik i HNK Ivana pl.Zajca, iz Rijeke. Na radionici njemačke kazališne pedagoginje i dramaturginje Amelie Mallmann sudjelovali su voditelji dramskih studija članovi Hrvatskog centra Assitej. U sklopu Susreta održao se okrugli stol na temu izrade Strateškog plana HC ASSITEJ  i razgovor ravnatelja naših kazališta  sa pomoćnikom ministrice kulture RH Vladimirom Stojsavljevićem.  

Galerija fotografija...

 

OBRAZLOŽENJE ŽIRIJA

15. SUSRETI PROFESIONALNIH KAZALIŠTA ZA DJECU I MLADE HRVATSKOG CENTRA ASSITEJ, Čakovec 15 - 19.listopada 2012. Konkurencija 15. Susreta profesionalnih kazališta za djecu i mlade HC ASSITEJ ponudila je široki raspon kazališnih poetika, koje se među sobom umnogome razlikuju izborom izražajnih sredstava, ali i pojedinačnim kvalitativnim dometima. Od produkcija namjenjenih djeci najranije dobi do komada s kojima bez problema komuniciraju i stariji tinejdžeri, od zavodljivosti klasične naracije do izazova suvremenih postdramskih izvedbenih predložaka, ovogodišnje predstave ocrtale su potencijale mnoštva različitih puteva do zadovoljenja mlade (i još mlađe) publike, ali su i pokazale kako za zbilja upečatljiv tetar za djecu i mlade ponekad nije dovoljan primamljiv literarni predložak i ljupka scenska ambalaža. U mnoštvu produkcija koje su vlastite scenske mehanizme ugodile dobro poznatim, katkad i manirističkim dramaturško-redateljskim alatima valjalo je tražiti izvedbu koja plijeni zanatskom izvrsnošću, ali i hrabrim estetskim probojima prema novom scenskom izrazu, a u tom kontekstu predstava kazališta Trešnja nastala po tekstu Dore Ruždjak Podolski i Saše Božića nametnula se kao dobra kombinacija obje tražene kvalitete. 1.Nagrada za najbolju predstavu u cjelini iz tog se razloga dodjeljuje predstavi „Rent A Friend“, Gradskog kazališta Trešnja iz Zagreba, koja besprijekorno ispisani tekstualni predložak o facebook generaciji nepretenciozno i duhovito oplemenjuje  društveno odgovornom kazališnom izvedbom. Redateljica Anja Suša uspjela je iznaći podesan scenski okvir za fragilan, u naznakama ispisan materijal koji s ciljanom publikom ulazi u dijalog bez fige u džepu, a iskusan Trešnjin ansambl taj je okvir ispunio nenametljivim, ali dobro profiliranim glumačkim kreacijama. 2.Nagrada za najbolju režiju dodjeljuje se Nikoli Zavišiću za predstavu 'Emil i detektivi' Dječjeg kazališta Branka Mihaljevića u Osijeku. Eklektičnim i specifičnim rukopisom Nikola Zavišić ciljano uvodi ansambl u ravnopravnu suigru s redateljskim promišljanjem predloška i okvirom koji to promišljanje zadaje.  Nepretencioznim odstupanjem od samog tkiva romana, u predstavi upotpunjenim odmacima u songove, karikaturalne odmake, korske dionice i glumačke minijature, Zavišić u ideji ostaje blizak Kästneru, no istaknutom teatralizacijom odustaje od realističnog prikaza i poigrava s različitim kazališnim stilovima.     3.Nagrada za najbolji dramski tekst dodjeljuje se Dori Ruždjak Podolski i Saši Božiću za predložak predstave 'Rent a friend' Gradskog kazališta Trešnja iz Zagreba. Dora Ruždjak Podolski i Saša Božić napisali su tekst koji vještim postdramskim tkanjem situacija iz virtualnih prostora, mrežnih enciklopedijskih referenci te izvođačkih identiteta progovara o problemima komunikacije generacije kojoj montažni skokovi, meandriranje dijaloškim rukavcima i rječnik sastavljen od internetskih metafora čine svakodnevicu. Jedna od najupečatljivijih kvaliteta ovog predloška je njegova razvedenost, koja bogatstvom svojih raznolikih sastavnih dijelova otvara prostor za redateljsko-izvođačke intervencije, koristeći se jezikom prikladnim publici kojoj se obraća kroz otvoreni dijalog. 4.Nagrada za najbolju scenografiju dodjeljuje se Kaji Avberšek, Peteru Kusu i Darku Korošecu za cjelokupno vizualno oblikovanje predstave „Luda šuma“ Dječjeg kazališta Dubrava iz Zagreba i Gledališča Glej iz Ljubljane. Vizualni identitet predstave „ Luda šuma“ uvelike dokazuje važnost i potrebu za maštovitim promišljanjem likovnog izražaja u lutkarskom kazalištu, u kojem forma igra jednu od glavnih uloga u stvaranju priče, ideje i atmosfere. Scenski postav te predstave, u kojoj su kao homogena cjelina sljubljeni scenografska ideja, izgled lutaka i mimikrija instrumenata, precizno je pogođeni kazališni dom poetičnim fragmentima inspiriranim Kozlovljevom prozom. 5.Nagrada za najbolju kostimografiju dodjeljuje se Miljenku Sekuliću za oblikovanje i izradu kostima Ovce i Mede u predstavi „Ružičasta sanjarica“ Kazališta Mala scena iz Zagreba. Nije uobičajeno nagradu za oblikovanje kostima dodijeliti autoru koji nije potpisao kostimografiju cjelokupne predstave, ali Miljenko Sekulić efektnim dizajnom obličja životinja u „Ružičastoj sanjarici“ istakao se svojim jednostavnim, ali iznimno pogođenim konceptom. Sekulićev rad istovremeno se odlikuje disciplinom kostimografa i nesputanom maštom iskusnog stvaratelja scenske plastike, pa raskošna Ovca i gabaritima impozantan Medo na tijelima glumaca naprosto pozivaju na potentnu scensku igru. 6.Nagrada za najbolje oblikovanje svjetla dodjeljuje se Borutu Bučinelu za predstavu 'Luda šuma' Dječjeg kazališta Dubrava iz Zagreba i Gledališča Glej iz Ljubljane. Oblikovanje svjetla Boruta Bučinela doprinosi cjelovitom vizualnom identitetu izvedbe i pomaže pri stvaranju atmosfere koja čini jedan od ključnih dijelova predstave. Koncept fokusiranog osvjetljenja prati dramaturšku liniju koja poetske naznake pretpostavlja narativnoj strukturi, a povremena namjerna podeskponiranost omogućava da specifičnosti i suptilna izvedba scenografije i lutaka dođu do izražaja. 7.Nagrada za najbolju scensku glazbu dodjeljuje se Peteru Kusu, za glazbu u predstavi „Luda šuma“ Dječjeg kazališta Dubrava iz Zagreba i Gledališča Glej iz Ljubljane. Peter Kus glazbu za „Ludu šumu“ skladao je ne htijući stvoriti tek zvučnu pratnju događajima na sceni, već je njegova zaigrana partitura temeljno izražajno sredstvo cijele predstave. Neodvojiva od maštovitih instrumenata koje je u suradnji s Darkom Korošecom osmislio i izradio sam skladatelj, Kusova glazba usmjerava radnju, plijeni nepretencioznom virtuoznošću izvedbe samog ansambla te osvaja kombinacijom poliritmične razigranosti i čistih, pjevnih melodija. 8.Dvije ravnopravne nagrade za najbolju mušku ulogu. Ravnopravna nagrada za najbolju mušku ulogu dodjeljuje se Mladenu Vujčiću za ulogu Emila u predstavi „Emil i detektivi“ Dječjeg kazališta Branka Mihaljevića u Osijeku. Mladen Vujčić u ulozi Emila s lakoćom varira između humoristične samoironije i emocionalne iskrenosti, samim time nenametljivo pridonoseći režijskom konceptu i stilu predstave. Njegova glumačka senzibilnost naglašava napetost radnje i potentno se realizira u emocionalnim vrhuncima predstave. Potkrepljujući svoju glumačku igru fizičkim izričajem, Mladen Vujčić daje toj ulozi fini balans između dječje naivnosti i odraslih odluka u stranom svijetu. Ravnopravna nagrada za najbolju mušku ulogu dodjeljuje se Goranu Košiju, za niz uloga u „Poljima mašte“ Kazališta Virovitica i Dječjeg kazališta Dubrava iz Zagreba. Goran Koši pleše na tankom rubu između pogođene naglašenosti izraza i karikature, tumačeći niz likova koji apsurdističkim odmakom naglašavaju osobitosti surovog svijeta nametnutog glavnom liku priče. U tom plesu Koši uspijeva biti duhovit i odmjeren, ne prelazeći granicu dobrog ukusa u oblikovanju uloga inspriranih poznatim licima hrvatskog političkog i kulturnog života, ali i onih manje upadljivih, čija je jedina funkcija omogućiti pregledan i tečan razvoj dramskih zbivanja. 9. Dvije ravnopravne nagrade za najbolju žensku ulogu dodjeljuju se Dariji Knez Rukavina za ulogu Anđele i Aleksandri Naumov za ulogu Dijane u predstavi 'Rent a friend' Gradskog kazališta Trešnja iz Zagreba. U interpretaciji različitih krajnosti lika Anđele, Daria Knez Rukavina vješto kontrastira hladnu frajericu i nesigurnu emotivku te time dobro odražava profil suvremenog tinejdžera. Brzina i sposobnost reakcije na i najmanju partnersku provokaciju čine njezinu igru usklađenom s režijskim konceptom izmjenjivanja fluidnih identiteta.  Uloga tinejdžerke Dijane presudno je obilježena trpnošću lika, koji Aleksandra Naumov ocrtava bez nepotrebnog gomilanja izražajnih sredstava, ohlađene geste, s precizno odmjerenim izletima u povišenu emocionalnost. Nagrađena glumica uspijeva dočarati pubertetske nesigurnosti i mrakove kroz uvjerljivo skiciran podređen odnos s majkom, ali i dobro tempiranim otklonima u poetiziran unutarnji svijet, prije svega upečatljivom interpretacijom  starog šlagera.   Prošlogodišnju inicijativu žirija za uvođenjem dodatne nagrade za najbolju koreografiju svi članovi aktualnog žirija bezrezervno podržavaju, ali isto tako smatraju da se u ovogodišnjoj konkurenciji nije u dovoljnoj mjeri istakao ni jedan doprinos u domeni scenskog pokreta i koreografije. Iz tog razloga, nagrada za najbolju koreografiju ove se godine ne dodjeljuje. Članovi žirija:
  1. Tamara Kučinović
  2. Maja Sviben
  3. Matko Botić
U Čakovcu, 19.listopada 2012.  
'