Nagrade 2004.

NAGRADE 7. SUSRETA HRVATSKOG CENTRA ASSITEJ
ČAKOVEC, 10. DO 14. LISTOPADA 2004.

 

U četvrtak, 14. 10. 2004. završio je Sedmi susret profesionalnih kazališta za djecu i mlade Hrvatskog centra ASSITEJ. Na zatvaranju Susreta objavljene su Nagrade Hrvatskog centra ASSITEJ koje je dodijelio stručni žiri u sastavu: Željka Turčinović, Dubravka Lampalov, Tajana Gašparović.

  • Najbolje oblikovanje svjetla za predstavu “Dugonja, Trbonja i Vidonja” Dječjeg kazališta u Osijeku

    Obrazloženje:
    Uz maske i kostime, magičnoj i bajkovitoj amosferi predstave uvelike pridonosi i oblikovanje svjetla koje funkcionira kao nadgradnja u dramaturškoj strukturi i emocionalnim stanjima dramskih lica.

  • Najbolja scenska glazba: Tomislav Pehar u predstavi “Čarobna flauta” Gradskoga kazališta Žar ptica iz Zagreba

    Obrazloženje:
    Scenska glazba u “Čarobnoj flauti” ne ostaje na deskriptivnoj razini već je njezin gradivni, tvorbeni element. Korištenje glazbe u “Čarobnoj flauti” počev od priče kako glazba uopće nastaje, a kako nestaje, uzdiglo se na razinu metafore o harmoniji i ravnoteži, ljepoti koja spašava postojeći i rađa novi svijet.

  • Najbolja maska i kostimografija: Eva Farkašova u predstavi “Dugonja, Trbonja i Vidonja” Dječjeg kazališta u Osijeku

    Obrazloženje:
    Maske i kostimi Eve Farkašove toliko snažno scenski dočaravaju magičnu bajkovitost priče, da im uspijeva kročiti u iskonske prostore začudnosti i tajnovitosti bajki, koji i odrasle gledatelje uvlače u stanje čuđenja, svojstveno djetinjstvu.

  • Najbolji vizualni identitet: Agata Freyer za predstavu “Sve o Žaklinama” Gradskoga kazališta lutaka Rijeka

    Obrazloženje:
    Agata Freyer osmislila je izrazito suvremen, visoko estetiziran vizualni identitet predstave “Sve o Žaklinama” koji funkcionira i kao duhovit ironijski komentar današnjega potrošačkoga društva, te uvelike pridonosi naglašenom dojmu Ionescovog teatra apsurda u predstavi.

  • Posebna nagrada glumačkome ansamblu predstave “Čarobna flauta” Gradskog kazališta Žar ptica” iz Zagreba

    Ovu nagradu dodjeljujemo zbog izuzetno preciznog, filigranskoga rada na svakoj pojedinoj ulozi, koji je u cjelini kolektivne igre rezultirao divnim skladom. Odlično izbalansirane različite energetske razine glumaca dječjoj publici predstavile su se kao nedjeljiva i apsolutna cjelina.

  • Najbolje glumačko ostvarenje: Anđela Ćurković- Petković i Lobel Nižić – glumački par iz predstave “Psić koji nije znao lajati” Kazališta lutaka Zadar

    Obrazloženje:
    Anđela Ćurković – Petković i Lobel Nižić svojim su velikim glumačkim talentom i umijećem igre uspostavili neusporediv autentičan, iskren i bogat kontakt s djecom u publici, prenijevši im kroz svoju umjetnost duboko humanu biblijsku poruku o obvezi ljudskoga bića da uzme u zaštitu slabije.

  • Najbolje glumačko ostvarenje: Helena Minić i Goran Koši – glumački par u predstavi “Trg ratnika” Kazališta Virovitica

    Obrazloženje:
    Igrati tik do gledatelja predstavu u kojoj je storytelling isprepleten s dramskim situacijama snažnog emotivnog naboja, za glumce je vrlo zahtjevan zadatak: Helena Minić i Goran Koši uspjeli su minucioznim promjenama u gesti, mimici i glasu dočarati nekoliko dramskih lica i, što je najvažnije, utkati u svoje kreacije iskreno proživljene emocije kojima gledatelje dovode do katarzičnoga stanja. Granične su situacije odigrali s istančanim osjećajem za mjeru, niti u jednome trenutku ne iskliznuvši u neuvjerljivi patos. I stoga: Bravo glumci!

  • Nagrada za najbolju režiju: Sunny Sunnynski za predstavu “Čarobna flauta” Gradskoga kazaišta Žar ptica iz Zagreba

    Obrazloženje:
    Vrhunska estetika predstave “Čarobna flauta” rezultat je redateljskoga koncepta Sunnyja Sunninskoga koji je kroz izvrstan rad s glumačkim ansamblom, razigravši do kraja sve likovne i glazbene elemente – postigao potpuni sklad na tragu svoga osebujnoga redateljskoga rukopisa. Taj redateljski rukopis Sunnyja Sunninskoga ostavlja lijep i svijetao trag u hrvatskome glumištu.

  • Nagrada za najbolju predstavu u cjelini: “Trg ratnika” Kazališta Virovitica

    Obrazloženje:
    “Trg ratnika” ističe se u kontekstu hrvatskoga kazališta za djecu i mlade kao rijedak repertoarni potez koji izborom teksta hrabro progovara o aktualnim pitanjima vezanima ne samo uz posljedice rata i izbjeglištvo, već i uz probleme socijalizacije u novoj sredini, te prihvaćanja svih koji su marginalizirani jer su drugačiji. Forma storytellinga kojom je priča ispričana danas je izuzetno prisutna u europskim kazalištima za djecu i mlade, a u nas rijetko upotrebljavana. Vrlo jednostavnim, a točnim mizanscenom dvoje su sjajnih mladih glumaca dirljivo prezentirali tekst. Predstava “Trg ratnika” može poslužiti kao uzorni primjer povratka savjesne estetike, suvremenoga promišljanja i školovanja duše u hrvatskim kazalištima za djecu i mlade.